torsdag 25 augusti 2011

Husvagnsdröm


Så här mörk är vagnen inuti.
Här har jag provmålat med lasyr, vet inte om jag vill ha det så eller om jag ska ha vanlig vitfärg.

Lite av det som tillkom nu i sommar. Quilt från House Doctor, kuddar från Lisbeth Dahl och draperi i linne. I omtaget hänger en liten lavendelpåse.

Jag älskar Lavendel och hänger gärna upp små buketter med spetsband.

Blombuketten köpte jag förra året i Ullared. Miniväckarklockan kommer från Karlssons i Vetlanda.

Smart teförvaring och ljusstake i ett.

Ängeltavla och blomkanna i zink.

Svartpepparkvarn och trälåda för kryddor mm.
Nästan alla saker kommer från vår första husvagn. Den målade vi vit inuti. Nu har jag varit velig ett tag med den här vagnen, ända tills jag såg husbilen i länken nedan. Vilken förvandling! Helt ljuvlig och så mysigt vill jag ha i husvagnen!
Kolla in länken nedan!
http://home-sweet-motorhome.blogspot.com/2011/07/es-ist-vollbracht-innenrenovierung.html

Jag gick igenom mina tyger och gardiner och hittade mycket som jag kan använda.

Gardinerna har jag haft i flera år och kuddarna ett par år. Det tunna gröna tyget är flera meter långt, det är gammalt men nytt och låg upplindat på pappskiva med gammalt pris kvar. Jag hittade det på Röda Korset superbilligt.

Ett stryka-på-motiv som jag köpte på Öland för några veckor sedan.

Sköna tyger, sköna mönster och sköna färger.
Vi har både turkos och vit färg - hoppas vi snart kan börja.

Ha dé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig